wtorek, 3 kwietnia 2018

The Ordinary - Serum z retinoidem / retinolem

Jak wiecie kosmetyki matki The Ordinary cenię przede wszystkim za ich skuteczność. Kiedy Niacinamide 10% + Zinc 1% oraz Lactic Acid 10% + HA znacząco wpłynęły na stan mojej cery  wiedziałam, że będę chciała wypróbować pozostałe produkty The OrdinaryJednym z nich było serum z 5% retinoidem z zawartością skwalanu.









Zapewne dla tych z Was, które nie miały nigdy kontaktu z retinolem/retinoidem pojęcia te niezbyt wiele mówią, także zamieszczam krótki opis.



Terminem RETINOL określa się witaminę A, której działanie zmniejsza oznaki starzenia się skóry. Witamina A ma bardzo szeroki zakres działania, więc wiele z Was z pewnością kojarzy termin retinol jako środek w walce z trądzikiem. Dokładnie jest to kwas retinowy (tretinoin) i jego  pochodne (tazarotene, isotretinoin, adapalene). Jest to najsilniejsza forma witaminy A, które ze względu na skutki uboczne dostępna jest tylko w preparatach dermatologicznych wydawanych na receptę.

RETINOL to główna forma witaminy A w czystej postaci, która w odpowiednim stężeniu ulega w komórkach skóry przekształceniu do kwasu retinowego wykazując efektywne działanie bez powodowania intensywnego podrażnienia skóry. 


RETINOID jest nową, kosmetyczną  formą witaminy A, która jako pochodna kwasu retinowego wykazuje wysoki stopień efektywności i stabilności nie wykazuje drażniącego działania na skórę.
Forma ta jest najnowszą i najdroższą stabilną formą witaminy A o wysokim stopniu efektywności.

Temat pochodnych witaminy A jest tak obszerny i skomplikowany, że należałoby poświecić mu oddzielny post.  Jako, że nie jestem żadnym ekspertem w tym temacie, to dla osób, które chciałyby poznać zasady działania, różnice oraz efekty odsyłam na stronę sklepu BIOCHEMIA URODY, gdzie w mojej ocenie znajduje się jeden z łatwiej przyswajalnych tekstów na ten temat. 


Na chwilę obecną The Ordinary oferuje nam 6 produktów z pochodną witaminy A w różnych formach.

Dość długo zajeło mi wybranie odpowiedniej wersji dla siebie. Chciałam aby działanie produktu było widoczne, jednak bez negatywnych skutków jakie może dać nam retinol. Wybór padł na Serum z 5% Retinoidem (  roztwór 0,5% estru kwasu retinowego ) w skwalanie. Jest to najmocniejsza wersja z grupy która nie jest drażniąca. W składzie tego serum znajdziemy  Hydroxypinacolone Retinoate (estry kwasu retinowego), czyli nową, łagodniejszą formę retinoidów. Wg producenta wersja ta zapewnia lepsze działanie antystarzeniowe niż retinol bez dodatkowych podrażnień skóry.

Dlaczego zdecydowałam się na produkt z retinoidem?

Retinoid jest składnikiem o szerokim zakresie działania. Zależało mi przede wszystkim na działaniu antystarzeniowym, wygładzeniu drobniejszych zmarszczek oraz zwiększenie elastyczności skóry. Zależało mi również na całościowym , wizualnym polepszeniu mojej cery, w szczególności usunięciu drobnych ( choć dla mnie widocznych) zmian po wypryskach.

Wg producenta serum

  • wygładza i redukuje drobne zmarszczki, 
  • poprawa struktury i gęstości naskórka, niweluje objawy fotostarzenia skóry, 
  • rozjaśnienia przebarwienia posłoneczne, hormonalne i blizny potrądzikowe, 
  • poprawia nawilżenie skóry, 
  • zmniejsza widoczność naczynek i cienie pod oczami, 
  • zwiększenie jędrności i elastyczności skóry,
  • zwęża pory skóry i pomaga regulować produkcję łoju.
Produkt spełnił moje oczekiwania w 100%. Mimo, że testowałam już niezliczone ilości kosmetyków, i wiele z nich świetnie się u mnie sprawdzało, to serum z retinoidem chyba jako jedyne spowodowało, że patrząc w lustro widziałam zmiany.  Na początku były to zmiany, które nie były konkretne, coś na zasadzie kiedy patrzysz w lustro i widzisz, że coś się dzieje, jednak nie potrafisz do końca określić co. Po pół roku stosowania produktu ( taki jest okres przydatności od otwarcia) jestem w stanie dostrzec konkretne zmiany. Moja cera nabrała większego blasku, stała się bardziej jędrna i jakby pogrubiona. Serum wyrównało też koloryt cery. Skóra po prostu wygląda lepiej i młodziej, a wszystko to bez najmniejszych podrażnień. 



Jak stosować serum?

Zgodnie z informacją na stronie The Ordinary serum stosujemy wieczorem po produktach na bazie wody, przed kremem.  Wszystkie produkty The Ordinary mają dokładny opis stosowania podany na stronie.

W mojej pielęgnacji kolejność ta wygląda następująco:

  • demakijaż i oczyszczanie
  • tonizowanie
  • krem pod oczy
  • serum z retinoidem
Jako, że serum w składzie zawiera skwalan ( składnik ludzkiego sebum) i jego forma jest olejowa, to po nałożeniu produkt potrzebuje dłuższej chwili aby całkowicie się wchłonąć. Zazwyczaj dla mnie jest to ostatni etap pielęgnacji, i nie nakładam juz na to kremu.
Serum stosowałam średnio 3x w tygodniu obserwujac reakcję skóry. Zdarzało mi się również nakłądać je kilka dni z rzędu. W żadnym przypadku nie wystąpiły podrażnienia.

Pamiętać należy o tym, że retinoidów nie łączymy bezpośrednio z witaminą C, a na dzień stosujemy filtry przeciwsłoneczne. Produktu nie należy tez łączyć z innymi produktami zawierającymi retinoid bądz retinol.


Ingredients


Squalane ( olejek pochodzący z oliwek, składnik ludzkiego sebum) , C12-15 Alkyl Benzoate ( emulgator, konserwant), Bisabolol ( substancja aktywna o działaniu łagodzącym, przeciwzapalnym) , Dimethyl Isosorbide ( nośnik składników aktywnych, promotor przejścia), Hydroxypinacolone Retinoate ( retinoid), Solanum Lycopersicum (Tomato) Fruit Extract ( wyciąg z pomidora, wyjazuje silne działanie antystarzeniowe), Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil ( olej jojoba wykazujący właściwości antyoksydacyjne) .





Dostępne wersje 

 The Ordinary Granactive Retinoid in Squalane –  2% i 5%

Forma o której mowa w recenzji. W składzie tego serum znajdziemy  Hydroxypinacolone Retinoate (estry kwasu retinowego), czyli nową, łagodniejszą formę retinoidów. Producent oferuje dwie wersje 2% oraz 5%.



The Ordinary Retinol in Squalane –  0,2%, 0,5%, 1%

W składzie znajduje się czysty retinol z dodatkiem skwalanu. Stosowanie tego produktu może wiązać się z umiarkowanym i większym  ( w zależności od stężenia) podrażnieniem skóry.

The Ordinary Advanced Retinoid 2% (obecnie Granactive Retinoid 2% Emulsion) 

Produkt w postaci emulsji zawierający dwie formy retinoidów Hydroxypinacolone Retinoate oraz czysty retinol. Emulsja ta posiada bardzo dobre opinie w internecie. Chwalona jest przede wszystkim za brak podrażnień przy zachowaniu efektywności oraz wystarczające nawilżenie.


The Ordinary jest chyba jedną z najbardziej popularnych firm ostatnich miesięcy. Jeśli miałyście okazję stosować produkty tego typu koniecznie podzielcie się opinią.


Pozostałe wpisy związane z produktamin The Ordinary


The Ordinary - zwykła niezwykłość nietypowej firmy

The Ordinary - Caffeine Solution 5% + EGCG - Serum Pod Oczy z Kofeiną i Zieloną Herbatą

The Ordinary - Niacinamide 10% + Zinc 1% - Serum z Witaminą B3 i Cynkiem



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz